11.12.202500:26:41

Міжнародний кінофестиваль острова Хайнань відображає динамічний розвиток кіноіндустрії Китаю

Кіноіндустрія Китаю також рухається в бік якісного розвитку, і щойно завершений Хайнаньський міжнародний кінофестиваль став тому підтвердженням.

У центрі уваги 7-го Хайнаньського міжнародного кінофестивалю – не тільки свіжі фільми та яскраві знаменитості з усього світу, а й нова модель розвитку кіноіндустрії на цьому південному острові. Завдяки політиці китайського уряду розвиток тут відбувається в усіх сферах: від морської культури до космічних досліджень, пропонуючи все більш якісні умови і творцям кіно.

Голова журі Хайнаньського міжнародного кінофестивалю-2025 Марко Мюллер: «Я абсолютно переконаний, що Хайнань може відіграти найважливішу роль центру нового типу міжрегіонального творчого обміну, а в потенціалі – і глобального. Я говорю саме про вплив на кіноіндустрію, а також про можливий вплив на світовий кіноринок».

Тайський режисер Банджонг Пісантанакун: «Вважаю, що у Хайнаня величезний потенціал. Я провів тут тиждень, подорожував островом, і мені тут дуже подобається. Я знайшов багато чудових локацій, які ідеально підходять для зйомок фільмів. І думаю, що в майбутньому, якщо дістатися сюди стане простіше: наприклад, з’явиться більше прямих рейсів, – то знімати кіно тут буде дійсно легко і зручно. Цілком можливо, що Хайнань стане кіновиробничим хабом для всієї Азії».

І острів дійсно зміцнює свою кіновиробничу базу. У повіті Ліншуй вже працює міжнародна кіностудія «Хайфен», а також діє програма «Зйомки на Хайнані», яка через спеціальні додатки надає інформацію для знімальних груп про доступні локації та послуги. Оскільки місцевий кінофестиваль привертає все більше уваги, а Хайнаньський порт вільної торгівлі все ширше відкриває свої двері для міжнародного співробітництва, острів поступово зміцнюється як творчий центр і драйвер якісного розвитку кіноіндустрії Китаю.

Помічник постійного секретаря Міністерства культури Таїланду Рані Ітарат: «Мені здається, що Хайнань – це, по суті, другий дім для багатьох тайців. Працювати тут – майже як працювати вдома. До того ж статус вільного порту робить нашу співпрацю набагато простішою».

Учасники Хайнаньського кінофестивалю обговорювали і шляхи розвитку китайського кінематографа – від його творчої ідентичності до розширення бази шанувальників всередині країни і за кордоном.

Голова журі Хайнаньського міжнародного кінофестивалю-2025 Марко Мюллер: «Китай, як і раніше, випускає безліч незвичайних, особливих, дуже особистих фільмів в рамках жанрового кіно. Кращі китайські картини завжди враховували інтереси широкої аудиторії. Причому фільми найвищої художньої якості дуже часто мають свого роду стрижень. У них є міцне ядро і розуміння комерційного успіху. Це дозволяє їм знаходити відгук у найширшої публіки не тільки в Китаї, але і за його межами».

Бельгійська кінематографістка Мелісса Мабесун: «Можливо, західній кіноіндустрії варто адаптуватися: сприймати китайське кіно таким, яке воно є, і вчитися в зворотному напрямку. Мені здається, нам є що перейняти у китайських фільмів – і в плані ритму, і, я б сказала, в поетиці. Є багато речей, які ми можемо взяти на озброєння, якщо подивимося на це з іншого боку. Хайнаньський кінофестиваль проходить в кінці року, і для мене велика удача завершити рік саме тут».


Джерело: Читати оригінал