Звіт Deutsche Bank: Споживча довіра в Китаї покращується

Згідно з опитуванням, проведеним Deutsche Bank, у 2025 році довіра китайських споживачів значно зросла порівняно з минулим роком. Це свідчить про зростання оптимізму серед китайських домогосподарств щодо майбутнього споживання, зазначає Bloomberg.
Звіт, опублікований 18 березня, показує, що частка респондентів, які вважають своє фінансове становище кращим, ніж рік тому, зросла на 10 відсоткових пунктів. Крім того, другий квартал поспіль зростає частка тих, хто очікує збільшення доходів упродовж року.
Оптимістичні тенденції пояснюються заходами уряду Китаю, спрямованими на підтримку споживчої довіри та стимулювання внутрішнього попиту. Враховуючи прагнення країни компенсувати вплив митних обмежень США та досягти річного економічного зростання на рівні 5%, розширення внутрішнього попиту визначено як один із ключових пріоритетів економічної політики на 2025 рік.
Уряд Китаю 16 березня оприлюднив спеціальний план дій, який передбачає заходи щодо підтримки народжуваності, підвищення рівня соціального захисту та збільшення доходів громадян.
«Це важливий крок на шляху до стимулювання попиту. Уряд Китаю розв’язує ключові проблеми, спрямовуючи зусилля на стабілізацію доходів, а також зниження витрат на виховання дітей, медичне обслуговування та догляд за літніми людьми», — цитує Bloomberg економічних аналітиків.
Покращення споживчих настроїв підтверджується статистичними даними: за перші два місяці 2025 року загальний обсяг роздрібних продажів у Китаї зріс більше, ніж прогнозувалося. Опитування Deutsche Bank показало, що 52% респондентів готові збільшити свої дискреційні витрати – це найвищий показник за останній рік.
Також зазначається, що жителі великих міст віком від 35 років більш схильні до збільшення витрат, що може бути пов’язано зі зростанням вартості активів, зокрема акцій. Урядові заходи щодо підтримки економіки позитивно сприйняті інвесторами: індекс китайських акцій, складений американською компанією, з початку року зріс більш ніж на 20%.
«Зростання довіри споживачів відкриває уряду Китаю можливість посилити вплив його економічної політики на внутрішнє споживання», – зазначив головний економіст Deutsche Bank у Китаї Сюн Ї.
https://ukrainian.cgtn.com/2025/03/21/ARTI1742525777784179/