15.06.202523:51:58

У фокусі уваги Китаю «Не Чжа-2» став першим китайським фільмом, який зібрав у прокаті 10 млрд юанів

Анімаційний блокбастер «Не Чжа-2» у четвер став першим китайським фільмом, загальний світовий виторг якого, включно з попередніми продажами, перевищив 10 млрд юанів /близько 1,39 млрд доларів США/. Про це свідчать дані китайської платформи з продажу квитків «Маоянь» /Maoyan/.

Зазначеної позначки вдалося досягти на 16-й день після виходу фільму в прокат на китайський Новий рік 29 січня. Це досягнення поповнило список рекордів «Не Чжа-2», який уже став першим фільмом, який зібрав 1 млрд доларів США на одному ринку, а також першим неголлівудським фільмом із касовими зборами в 1 млрд доларів і більше. За прогнозами платформи кінематографічних даних Beacon і «Маоянь», загальний виторг фільму на внутрішньому ринку становитиме від 15 млрд до 16 млрд.

Аналітики зазначають, що, на їхню думку, успіх «Не Чжа-2» не обмежується високими касовими зборами: він одночасно демонструє життєздатність, привабливість і силу китайської культурної творчості.

За словами аналітиків, фільм режисера Ян Юя, відомого під псевдонімом Цзяоцзи, встановив нову планку впливу китайського кінематографа і культури на світовій арені.

Продовження анімаційної сенсації «Не Чжа», що зібрала 5 млрд юанів і очолила чарти китайського кінопрокату 2019 року, підкорило глядачів захопливими візуальними ефектами, багатим сюжетом і глибоким культурним змістом.

Сиквел продовжує історію культового персонажа Не Чжа, бунтівного хлопчика-бога з китайської міфології. Дія розгортається після подій першого фільму, Не Чжа і Аобін рятують свої душі, але їхні фізичні форми опиняються під загрозою розпаду. Безсмертний Тайї Чженьжень використовує Семиколірний лотос, щоб допомогти двом героям відновити тіла, але їм доведеться пройти через безліч випробувань.

У фільмі зачіпаються такі універсальні теми, як непокора перед обличчям влади, боротьба з долею і впевненість у власних силах, що знайшло відгук у глядачів.

Голова Китайської асоціації кінокритиків Жао Шуґуан похвалив фільм за ідеальне поєднання традиційної китайської міфології та сучасного підходу до оповіді. Це, на його думку, робить «Не Чжа-2» доступним для сучасних глядачів.

«Оповідна вишуканість фільму полягає в його здатності врівноважити міфологічну велич з легко впізнаваними людськими проблемами», — сказав Жао Шуґуан.

Технічна пишність фільму, наприклад у таких сценах, що захоплюють дух, як кульмінаційна битва біля триноги Тяньюаньдін і трансформація фізичної форми Не Чжа, також отримала широке визнання.

Фільм, у якому використано близько 2000 спецефектів і над яким працювало 138 анімаційних студій, «демонструє колективну міць творчої екосистеми Китаю і знаменує оновлення як самої кіноіндустрії, так і її естетичних стандартів», — зазначив Чень Сюйґуан, директор Інституту кіно, телебачення і театру Пекінського університету.

Багато в чому завдяки фільму «Не Чжа-2» касові збори кінотеатрів у Китаї під час загальнонаціональних канікул з нагоди Свята Весни 2025 року сягнули рекордного рівня, вселивши такий необхідний оптимізм у кіноіндустрію країни, яка у 2024 році зіткнулася з непростим періодом: виторг знизився на 23% порівняно з 2023 роком і на 34% порівняно з піком, досягнутим у 2019 році до початку пандемії COVID-19.

Крім успіху на внутрішньому ринку, «Не Чжа-2» може стати культурним мостом на міжнародному рівні, запропонувавши глядачам познайомитися з багатою міфологією і традиціями Китаю. У четвер фільм вийшов у прокат в Австралії та Новій Зеландії, а 14 лютого він має з’явитися на екранах у Північній Америці.

Цзяоцзи, який здобув популярність після успіху фільму «Не Чжа», підкреслює, що міжнародний успіх китайського кіно залежить від привабливості самих творів. «Йдеться про те, чи зможе сценарій, історія та її герої зворушили глядачів по всьому світу, — сказав він. — Це ті речі, які не можна взяти з боку».

Цзяоцзи також розповів про особистий шлях, який він пройшов із «Не Чжа» і «Не Чжа-2», пояснивши, як фільми перетворилися з його власного захоплення на широкий культурний феномен.

«Першим кроком було створення того, що мені подобалося і що подобалося китайським глядачам, — каже він. — Згодом я намагався покращити і відточити свої вміння. Я вірю, що одного разу з цього з’являться нові ідеї, глибші смисли та нова душа, і весь світ зможе це оцінити».

Думку Цзяоцзи підтримали експерти кіноіндустрії. Заступник голови Китайської асоціації кінематографістів, професор Університету Цінхуа Їнь Хун зазначив, що успіх «Не Чжа-2» відображає динамізм китайської творчої індустрії, незмінну привабливість китайської традиційної культури і потенціал китайських сюжетів, здатних зачарувати глядачів по всьому світу.

«”Не Чжа-2″ — це більше, ніж просто фільм, це культурна віха», — підкреслив він.

https://ukrainian.cgtn.com/2025/2/14/ARTI1739514020292769