Співпраця в галузі автомобілів на НДЕ між членами ВРЕП сприяє “зеленому” розвитку
У ході недавнього діалогу у місті Хефей /адміністративний центр провінції Аньхой, Східний Китай/ Китай та інші держави-члени Угоди про Всеосяжне регіональне економічне партнерство /ВРЕП/ обговорили питання низьковуглецевого розвитку – від автомобілів на нових джерелах енергії /НДЕ/ до загальних уявлень про “зелене” майбутнє.
Діалог був присвячений автомобілям на НДЕ та передовим ланцюжкам виробництва та поставок фотоелектричної індустрії, а також продемонстрував рішучість країн-членів ВРЕП, що зростає, сприяти сталому розвитку.
Діалог пройшов у рамках Форуму співробітництва регіональних органів влади та міст-побратимів ВРЕП-2025 /Хуаншань/, який проходив з 4 по 6 червня та зібрав близько 300 учасників з 15 країн, що приєдналися до ВРЕП. Було підписано 27 угод, що охоплюють такі сфери, як торгівля, технології та відносини між містами-побратимами.
У ході заходу було представлено та підписано низку спільних проектів, що відображають загальну відданість сталому розвитку та поглибленню регіонального співробітництва.
Оскільки протекціонізм та унілатералізм продовжують кидати виклик глобальним ланцюжкам поставок, індустрія автомобілів на НДЕ стикається зі зростанням невизначеності.
На цьому фоні, як найбільша у світі угода про вільну торгівлю за чисельністю населення та обсягом товарообігу, ВРЕП стає стабілізуючою силою, що вносить велику визначеність у світову економіку. Цю думку підтримали багато учасників форуму.
Співпраця в галузі автомобілів на НДЕ між державами-членами ВРЕП набирає обертів. У травні компанія PT SGMW Motor Indonesia /Wuling/ відсвяткувала випуск свого тримільйонного електромобіля по всьому світу. Компанія Geely запустила пробне виробництво своєї моделі EX5 на своєму заводі в Індонезії, масове виробництво якої розпочнеться у третьому кварталі 2025 року.
Тим часом китайський виробник електромобілів BYD розпочав будівництво заводу з виробництва легкових автомобілів у Камбоджійській спеціальній економічній зоні Сіануквіль. Очікується, що завод, запланована потужність якого становитиме 10 000 одиниць на рік, розпочне роботу до кінця цього року.
Учасники форуму відзначили явне зрушення у співпраці в галузі автомобілів на НДЕ між країнами-членами ВРЕП – від експорту автомобілів на ранніх стадіях до глибшої локалізації. Цей перехід був відзначений створенням регіональних виробничих центрів та розвитком повних ланцюжків постачання, включаючи матеріали для акумуляторних батарей та ключові компоненти.
Наприклад, завод SAIC-GM-Wuling Automobile в Індонезії впровадив комплексну систему, що охоплює як виробництво автомобілів, так і постачання запчастин для підтримки модернізації автомобільної промисловості країни.
Великі китайські виробники акумуляторів, такі як China Aviation Lithium Battery /CALB/, Gotion High-Tech та SVOLT Energy Technology, також розширили свою діяльність у країнах ВРЕП, побудувавши заводи в Таїланді, В’єтнамі та інших країнах. Деякі з них вже розпочали місцеве виробництво, прискорюючи регіональне зростання екосистеми електромобілів.
“АСЕАН є динамічним регіоном з попитом на мобільні рішення, що росте, зростанням обізнаності про навколишнє середовище і молодим населенням, яке з радістю приймає зміни”, – сказав президент Асоціації електромобілів Філіппін Едмунд Арага.
Останніми роками члени ВРЭП поставили собі за мету скорочення викидів вуглекислого газу. Камбоджа прагне досягнення нульового рівня викидів до 2050 року та збільшення частки відновлюваних джерел енергії до 70% до 2030 року. Таїланд планує до 2030 року збільшити частку електромобілів у виробництві автомобілів до 30%, а до 2050 року досягти вуглецевої нейтральності.
“ВРЕП створило для нас механізм довгострокового співробітництва”, – сказав президент Асоціації електромобілів Малайзії Денніс Чуа, додавши, що розробка акумуляторів та переробка відходів, як очікується, стануть ключовими напрямками довгострокової співпраці між Малайзією, Китаєм та іншими членами ВРЕП.
Як показують дані Асоціації автомобілебудівної промисловості Китаю, за перші чотири місяці 2025 року обсяг виробництва автомобілів на НДЕ у Китаї зріс на 48,3% у річному обчисленні до майже 4,43 млн одиниць, водночас обсяг їх продажу підскочив на 46,2% до 4,3 млн. На автомобілі на НДЕ припало 42,7% від загальних продаж автомобілів країни за звітний період.
“Китай став світовим лідером у галузі автомобілів на НДЕ, не тільки з погляду виробництва, а й у галузі досліджень та розробок, інновацій у галузі акумуляторів, інфраструктури та масштабів”, – сказав Едмунд Арага. – Разом ми здатні сформувати майбутнє мобільності в Азії та у всьому світі”.
https://ukrainian.cgtn.com/2025/06/10/ARTI1749538474378216/