29.07.202512:15:48

«Китай та ЄС разом будують спільноту єдиної долі людства». Серія 8: Нова енергія для майбутнього

YouTube player

На вулицях датських міст уже нікого не дивує, коли кілька автомобілів китайського бренду Xiaopeng стоять поруч на червоне світло. Місцеві власники, яких жартома називають «друзі peng», нерідко випадково зустрічаються дорогою.

З моменту виходу на ринок Данії у 2023 році компанія Xiaopeng завдяки високій якості своїх авто та вигідному співвідношенню ціни й можливостей змогла закріпитися в екологічно вимогливому та конкурентному європейському середовищі. Автобренд демонструє стійке зростання та динаміку розвитку.

У 2024 році продажі Xiaopeng у Данії сягнули майже 3 000 одиниць, зробивши бренд лідером серед китайських виробників нових енергетичних авто в країні. У 2025 році, станом на зараз, продажі зросли ще на 74% у річному вимірі, що закріпило позицію Xiaopeng як лідера серед нових китайських виробників електромобілів у Данії.

І мова не лише про Xiaopeng чи Данію. Китайські автомобільні бренди впевнено розширюють свою присутність у Європі. У квітні 2025 року компанія BYD вперше обійшла Tesla за обсягом продажів електромобілів у Європі, реалізувавши 7 231 авто.

Нещодавно BYD провела церемонію закладання фундаменту нового етапу розширення свого заводу з виробництва електробусів і вантажівок в угорському місті Комаром. Міністр закордонних справ Угорщини Петер Сіярто під час заходу зазначив, що BYD збудує новий завод потужністю до 1 250 електробусів і вантажівок на рік. Проєкт зміцнить позиції Угорщини в галузі електромобілебудування.

Попри те, що переговори між Китаєм і ЄС щодо електромобілів ще не завершені, глобальна тенденція до «зеленої» трансформації посилює співпрацю між сторонами у сфері нових енергетичних транспортних засобів. Згідно з даними ЄС про торгівлю у 2024 році, Китай став найбільшим постачальником автомобілів до Європейського Союзу з обсягом імпорту на рівні 12,7 млрд євро. Водночас продажі європейських електромобілів у Китаї також зростають — Китай став третім за величиною експортним ринком для автопрому ЄС.

На китайському ринку європейські бренди, як-от Mercedes-Benz, BMW, Audi, активно співпрацюють із китайськими технологічними компаніями, щоб створювати більш інноваційні та конкурентоспроможні інтелектуальні авто. Взаємний інтерес і поєднання переваг стали головною рушійною силою у поглибленні співпраці між Китаєм і ЄС у сфері нової енергетичної мобільності.

https://ukrainian.cgtn.com/2025/07/23/ARTI1753234886546945/