06.11.202509:36:01

«Китай та ЄС разом будують спільноту єдиної долі людства». Серія 6: Перспективи торговельно-економічного співробітництва Китаю та ЄС

Нещодавно завершилася 4-та «Китай — країни Центральної та Східної Європи» та Міжнародна виставка споживчих товарів. Захід сприяв зміцненню економічних і торговельних зв’язків між Китаєм і країнами Центральної та Східної Європи. Однією з країн-почесних гостей цього року стала Словенія. Національний павільйон країни, оформлений у стилі «зелено, інноваційно, розумно», представив досягнення в культурі й мистецтві, гастрономії, спорті та розвитку низьковисотної економіки.

Цьогорічна виставка об’єднала понад 8000 найменувань товарів з Центральної та Східної Європи та зібрала понад 3000 закордонних професійних закупників з 72 країн і регіонів.

Від експозицій і конференцій до переговорів, інвестиційного просування та культурного обміну — виставка засвідчила всебічну, багаторівневу та багатогалузеву співпрацю Китаю з країнами Центральної та Східної Європи у сфері торгівлі.

За офіційними даними, з 2012 року товарообіг між Китаєм та країнами Центральної і Східної Європи зростав у середньому на 8,8% щороку, імпорт — на 7,4%, що перевищує загальний темп зростання зовнішньої торгівлі Китаю. У 2024 році обсяг двосторонньої торгівлі сягнув рекордних 142,3 мільярда доларів США.

Паралельно з виставкою «Китай – Центральна та Східна Європа» з міста Ціндао (провінція Шаньдун) вирушив 75 052-й потяг маршруту Китай–ЄС, який за 17 днів дістанеться глибинних регіонів Європи. Станом на сьогодні загальна кількість рейсів цього вантажного сполучення перевищила 110 тисяч, а загальна вартість перевезених товарів — понад 450 мільярдів доларів США. Ці показники свідчать про потужну динаміку та значний потенціал торговельно-економічного партнерства між Китаєм та Європейським Союзом, що глибоко впливає на розвиток двостороннього співробітництва на багатьох рівнях.

На сьогодні поїзди Китай–ЄС курсують зі 128 міст у Китаї, охоплюючи 229 міст у 26 європейських країнах і понад 100 міст у 11 країнах Азії. Асортимент вантажів розширився до 53 категорій і понад 50 000 найменувань. Продукція китайського виробництва — електроніка, побутова техніка, товари повсякденного вжитку — надходить до Європи швидше та за конкурентними цінами. Водночас такі європейські товари, як іспанське вино, голландський сир і польські яблука, через залізничні лінії стають частиною повсякденного життя китайських споживачів. Взаємна відкритість і взаємовигідність — це головні принципи, що лежать в основі торговельно-економічної співпраці між Китаєм та ЄС.

https://ukrainian.cgtn.com/2025/06/30/ARTI1751270853195658/