16.06.202512:31:08

Інтерес до зимового спорту вплинув на виробництво товарів у Китаї

У Китаї на хвилі зростання популярності зимових видів спорту стрімко розвивається виробництво аксесуарів, ковзанярського та гірськолижного спорядження, а також обладнання для гірськолижних баз.

Ван Ян починав свою кар’єру професійним ковзанярем, але через травму з великого спорту довелося піти. Сьогодні він — власник компанії з виробництва зимового спорядження з річним обігом майже 70 млн доларів США. Він зазначив, що без особистого досвіду такий успіх був би неможливий.

«Я перепробував багато ковзанів. І від європейських брендів, і з Канади, і з Республіки Корея та Японії. Але особисто для себе ідеального варіанту так і не знайшов. То підйом був незручний, то не підходила ширина. Загалом, вони виявилися не на китайську ногу. Тому я і загорівся ідеєю зробити ковзани, які підійдуть китайським спортсменам», — сказав він.

Спочатку Ван Ян відкрив невелику майстерню, що займала всього 60 квадратних метрів. Тепер на її місці — величезний завод площею понад 2000 квадратних метрів. Близько 20 років він присвятив удосконаленню виробничих процесів. Зараз тут використовуються найпередовіші технології.

«Зі швидким розвитком китайської економіки і виробництва, наша продукція оновлюється набагато швидше. Обладнання на нашому заводі оновлюється кожні 4-5 років. У нас понад 30 патентів, наша продукція продається в 36 країнах. Технологічний прогрес у Китаї йде дуже швидкими темпами, а промислово-логістичні ланцюжки постійно вдосконалюються», — додав він.

Ковзани, виготовлені на замовлення компанією Ван Яна, не тільки добре зарекомендували себе на ринку, а й показали чудові результати на міжнародних змаганнях. Спортсмени з різних країн ставили світові рекорди, використовуючи його продукцію.

У ковзанах від компанії Ван Яна 2014 року виступала на Олімпіаді в Сочі китаянка Чжан Хун, яка завоювала золоту медаль на дистанції 1000 метрів. А 2016 року в них побила світовий рекорд Крістін Еліс на п’ятисотметрівці в Солт-Лейк-Сіті. Таким чином Ван Ян здійснив свою мрію — про п’єдестал на міжнародних змаганнях.

Завдяки таким ентузіастам як Ван Ян популярність китайських брендів зростає. Це видно і на відомому гірськолижному курорті Бейдаху в провінції Цзілінь.

«Я вибираю продукцію китайських брендів. Вона дешевша, але якість на висоті, співвідношення ціна/якість дуже хороше», — заявив Чень Муюань, любитель гірськолижного спорту.

Для покращення якості товарів і завоювання довіри споживачів китайські компанії докладають чимало зусиль.

«Якість у нас така сама, як і у міжнародних брендів, а вартість нижча. Тому наша продукція настільки популярна. А ще ми пропонуємо найкраще післяпродажне обслуговування, тому що всі наші фабрики розташовані в Китаї і проблеми швидко вирішуються. Обсяг продажів цього року в 3,5 раза вищий, ніж минулого. Це підтверджує інтерес, що зростає», — сказала Цзя Сяона, керівниця магазину аксесуарів для лиж і сноубордів.

Розвиваються китайські бренди і у виробництві великого обладнання для гірськолижних курортів. Наприклад, компоненти 11 з 13 канатних доріг у Бейдаху зроблені в Китаї.

«Для приватних компаній ключовим фактором є вартість. Китайська продукція коштує приблизно на 30% дешевше від імпортних аналогів, це хороша економія. Останніми роками китайські канатні дороги стали набагато кращими. За ефективністю, стійкістю до вітру і стабільністю роботи вони не поступаються закордонним моделям, а в деяких аспектах навіть їх перевершують», — зазначив Янь Шуай, директор з маркетингу гірськолижного курорту Бейдаху.

Китайські бренди вже на шляху до успіху, і їхній розвиток буде тільки прискорюватися.

Усього за 7 років кількість компаній, що працюють у секторі, в Китаї потроїлася, а доходи з продажів зросли з 5 млрд юанів у 2015 році до 22 у 2023 році. Фахівці впевнені, що бренди «Зроблено в Китаї» забезпечать ще більш яскравий розвиток сніжно-льодової індустрії.

https://ukrainian.cgtn.com/2025/2/8/ARTI1738996399134942